Veckan som gick

2014-08-31 @ 12:16:01
Här kommer en liten snabb update om veckan som var :)

Tisdag: Hade sång och framförde "Right as Rain" med Adele. Sjöng väldigt fult och osäkert men sen (då det är masterclass) fick jag feedback och fick sjunga igen. Hittade då min bröstklang och jag är så glad för de!! Trodde att de skulle vara svårare att hitta den, men nu ska jag bara lära mig att hantera min bröstklang och använda den på rätt sätt. Att sång kunde ha så mkt teknik!!
Dagen avlsutades med Idolmys hos mig igen.

Onsdag: Härlig dag i skolan med dans och muku, sen blev de tp-arbete (grupparbete att skriva och framföra en teaterföreställning). Avlsutade även den kvällen med Idolmys hos mig. (har blivit en standard ;) )

Torsdag: Sovmorgon igen (love it) och jag hade dans och "röst och tal" på schemat. Efter skolan belv de bakning hos mig för att sen titta på "Hela Sverige Bakar". Ryktet hade spridit sig så under kvällen droppade de in folk och tillslut var de 15 pers i min lilla lägenhet. Varmt men otroligt mysigt!

Fredag: Hade dans och kör och slutade vid 12 (fredagar in my heart). Sen åker jag och några från klassen in till Hässleholm där de blev shopping och mys. På kvällen tittade jag på film med Amanda och Hanna. RENT från broadway inspelningen blev de! :D

Lördag: Började lördagen med en lång frukost i soffan. Tittade ikapp på PH och sen dansade jag mellan 13-15. Efter en dusch blev de promenad med Nils och Cecilia för att avsluta med pannkakor framför Dumma mej. Sen hem och fixa sig för att cykla bort till Hugo. Där var fullt med klasskompisar och vi hade en supertrevlig lördagskväll. Åkte hemåt redan vid 23 då jag var supertrött efter veckan så idag är jag pigg.

Har precis lagt i första maskinen tvätt och ska nu börja öva sång inför veckans masterclasses. Det är uppsjungning på visan och sen har jag en jazzlåt att öva in också.

I eftermiddag blir det tp-arbete och senare troligtvis mys framför parlamentet och solsidan! 

Puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0