söndag igen

2014-09-14 @ 10:46:12
Veckorna går läskigt fort här nere i skåne och dagarna springer iväg.
Men veckan har sett ut såhär:

Tisdag:
Balett, vi körde igenom alla balettstångsövningar innan skolan - de gäller att sätta in dem i huvudet inför examinationen som är om 2 veckor. Jazz med Jonna. Drama och TP arbete. Efter skolan blev de Zumba med bästa Emelie. Sen idolmys hos mig (:


Onsdag:
Röst och Tal, då övade vi på belting - en sång teknik som är helt ny för mig även den men de är roligt att testa på nya saker ;) Sen blev de dans med Jonna och vi håller på med en helt underbar koreografi. Lyrisk Jazz - vilket är helt i min smak!!
På eftermiddagen blev de MUKU igen med bästa Lasse och dagens lektion tilldelades Judy Garland (Frances Gumm). En helt fantastisk artist och kvinna vars liv var väldigt omtumlande.
Sen gick jag hem och övade sång, sen TP arbete 2 h på skolan och sen idolmys med Axel och Emelie.
 
Torsdag:
Dagen började med balett, drama, TP och sen Mickteknik där jag sjöng. De var musikaltema och jag sjöng Slipping Through My Fingers från Mamma Mia! och det gick bra. Fick bra kritik och de sa att jag hade bra känsla men jag saknar fortfarande bröströsten men jag jobbar på de (:
Och drama lektionen är också värd att nämna lite mer ingående. Vi jobbade med gränser - vad är obekvämt och hur gör man för att hålla fokus ändå var dagens ord typ ;)
Vi blev först ihopparade att hålla en tändsticka mellan våra fingrar och gå runt i rummet, sen skulle vi släppa tändstickan med ögonen och bara titta varandra i ögonen. De var lte jobbigt att titta på länge i någons ögon men Jennifer har så fina ögon så de funkade ;)
Nästa del blev vi omparade och jag hamnade me Rasmus. Nu skulle vi bara ställa oss och titta varandra i ögonen. Efter en stund sa vår dramalärare Emma att vi skulle flytta lite närmade varandra, de blev ett nervöst skratt och sen hittade man fokus igen. Sen flyttade vi två ggr till närmare varandra så tillslut stod vi med tårna nästan på varandra och varandras ansikten så nära så nästan näsorna nuddade varandra. De var lite obekvämt i början för så nära någon är man bara när man ska kyssa någon ungefär - men nu stod vi 10 olika par och stirrade varandra i ögonen i dramarummet. Spännande att jobba på att behålla fokuset och jag tycker vi klarade de bra jag och rasmus!
 
Sen blev de STEPP :D Vi har en jätteduktig kille som kommer och lär oss stepp, han gick här på skolan för ca 10 år sedan och har sedan dess spelat många huvudroller på musikalscenerna och dansat stepphuvudrollerna i många dansföreställningar. Sjukt coolt! ;)
De kostar visserligen som en vanlig danskurs eftersom att de är utanför skolan men de ska bli jätteroligt att få lära sig denna nya dansstilen :D
Sen hem, duscha och greja för att sen blev lägenheten invaderad vid 20:50 då de är "hela sverige bakar" vid 21. Denna torsdagen var de cheesecake, tryffelkaka och blondie som de bjöds på. Alla kom hit med det de hade bakat och vi åt och var glada :D

Fredag:
Började dagen med dans med Sara och vi började på en ny koreografi - en lite mer ladystyle dans. Riktigt roligt att få försöka ta fram sin sexiga sida! Sen var de kör med Stefan där vi håller på med ett grupparbete i att sjunga stämsång och de går riktigt bra för vår grupp ;D
Efter skolan fick vi kolla på kläder och beställa - med skolans tryck på. Så de blev en hoodtröja i grått :)
Efter lite dans så gick jag, emelie, axel och fler till biblioteket i byn. De skulle förtidsrösta men eftersom att jag gjorde de hemma förra helgen så hängde jag bara med. Sen tittade vi på Viktors lägenhet och sen blev de ica för att inköpa kvällens mat som blev hamburgare (:
Kvällens film var Shrek och min soffa var återigen full med folk ;)
Framåt 12 drog de sista folket sig hemåt och jag somnade gott efter att ha skrattat hela kvällen!

Lördag: Började med mysfrulle, drog till Emelie och Mollie och tittade lite på PH för att sen gå till ica och handla. Hem, sjunga, laga mat och fixa sig. Igår var de nämligen hejdå-fest för finaste Viktor som inte ska gå kvar pga sin knäskada :(. Men de var en trevlig kväll ändå :)

Söndag:
Idag har jag än så länge inte gått upp ur sängen, men ska snart röra på fläsket ;) Det ska bakas havreflarn, tvättas, sjungas och dansas idag. Och ikväll är de valvaka på skolan i salongen så då får vi se hur de går för de olika partierna :)

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0